Surpriza toamnei facuta de Can-Am: noul 2017 Defender HD5, accesibil ca pret si foarte competent in clasa sa

Surpriza toamnei facuta de Can-Am: noul 2017 Defender HD5, accesibil ca pret si foarte competent in clasa sa

In special pentru cei care au fost foarte incantati de aparitia UTV-ului utilitar-recreational Can-Am Defender in urma cu un an, Bombardier Recreation Products (BRP) le face o surpriza placuta, dar si foarte accesibila: 2017 Can-Am Defender HD5. Deoarece presedintele BRP a facut anul trecut o promisiune ca la fiecare sase luni compania va veni cu un produs nou, dar si conform principiului accesibilitatii care guverneaza lineup-ul 2017 Can-Am de ATV-uri si UTV-uri, iata ca acum iese pe piata si o varianta noua, din clasa medie, cu un pret atractiv din familia Defender.

Noul side-by-side utilitar-recreational (cu toate ca accentul a fost pus pe latura utilitara) va beneficia de un nou motor Rotax, monocilindric, de 427cc capacitate cilindrica, ce va fi in stare sa dezvolte 38 de cai putere. Motorul a fost proiectat si fabricat astfel incat sa nu necesite intretinere timp de un an, ori pana in 200 de ore de functionare sau in limita a 3.000 km. Ceea reprezinta un atu important pentru potentialii clienti, alaturi de un pret accesibil. De la motor, puterea se transmite la sol prin intermediul unei cutii automate CVT cu curea, monitorizata de sistemul Electronic Belt Drive Protection. Cutia CVT are treptele Neutral, Low, High, Park si Reverse.

Defender HD5 se sprijina pe un sasiu din otel slab aliat, beneficiaza de un sistem de suspensii cu suspensie dubla A-arm pe fata si Torsional Trailing A-arm (TTA-HD) pe spate, cu amortizoare cu tub dublu, incarcate cu gaz si o cursa de 25,4 cm a celor 4 suspensii, in timp ce garda la sol este de 26,6 cm. Mai departe, contactul la sol se realizeaza prin anvelope Maxxis de 25 inci, montate pe jante de otel de 12 inci, iar diferentialul auto-blocant Visco-Lok si selectarea tractiunii 2WD/4WD ofera soferului un control total in cel mai accidentat teren.

Fiind vorba de un vehicul utilitar-recreational, specialistii de la Can-Am s-au preocupat si de aspectele legate de tractiune (pana la 680 kg), depozitare (cca. 545 kg, cu 270 kg in bena spate, plus aproape 40 l in cabina) si un rezervor de combustibil de 15 l, devenind unul dintre cele mai performante vehicule side-by-side utilitare din clasa sa.

In rest, configuratie bord deschis, bancheta VERSA-PRO de genul celor din camioane, cu posibilitate de rabatare a partii pentru pasageri obtinandu-se un spatiu de depozitare suplimentar, depozitare sub bancheta, sub bord, precum si o cutie rezistenta la apa, de tip cutie de scule.

2017 Can-Am Defender HD5 va fi disponibil in doua versiuni diferite: versiunea HD5 de baza si versiunea HD5 cu pachet DPS. Acesta din urma inseamna nu numai servo-directia (DPS) adaugata pachetului de baza, dar si un diferential fata auto-blocabil Visco-Lok QE cu o angajare mult mai rapida si completa la 100% fara limitator de viteza sau de reverse, cu jante de aluminiu si ceva mai mult spatiu de depozitare la bord.

Deocamdata nu se cunosc preturile pentru Europa, dar se stie ca pretul de baza gol, fara taxe si adaosuri, fara costuri de transport, in SUA ar fi cu 2.000 de dolari mai mic decat al modelului HD8 si cu peste 3.600 dolari fata de HD10. Versiunea de baza va fi disponibila in culoarea verde, in timp ce versiunea DPS va putea fi achizitionata si cu celebrul camuflaj Mossy Oak Break-Up Country Camo (pentru care doritorii vor plati suplimentar).

Can-Am ofera, traditional, o serie de componente si accesorii din gama sa pentru cei care doresc sa-si personalizeze vehiculul, o gama extrem de variata si de diferentiata, la fel ca cea pentru fratii sai mai mari, HD8 si HD10.