Revolutie si performanta: motoarele Rotax® ale lineup-ului 2016 de ATV si SxS Can-Am BRP

Revolutie si performanta: motoarele Rotax® ale lineup-ului 2016 de ATV si SxS Can-Am BRP

BRP (Bombardier Recreational Products) are la acest moment nu numai cel mai complet lineup Can-Am ATV si side-by-side pregatit pentru 2016, dar foarte important, acesta arata a fi si cel mai performant. Constructorul canadian are o traditie solida in investitiile in cercetare-dezvoltare, alaturi de investitiile in inovare si proiectare si acest lucru este mai evident ca niciodata in lineup-ul prezentat la inceputul lunii iunie.

Poate cea mai importanta noutate in lineup-ul 2016 se refera la motoarele traditionale ale companiei, Rotax®. Inginerii de la Can-Am BRP au continuat procesele de cercetare si dezvoltare incepute de doi ani incoace si au reusit sa mareasca cu 80% performantele motoarelor Rotax®, consacrand si consolidand Can-Am ca lider in industrie. Astfel, in linia 2016 apar patru motoare updatate, a fost revizuit motorul de 131 cp Rotax 1000R Turbo si ce-i mai important, au aparut noile motoare 570, 850 si 1000R.

Motorul Rotax 1000R Turbo lansat anul trecut pentru modelul Maverick X ds 1000R Turbo a fost la ora respectiva cel mai puternic din intreaga industrie powersports, dezvoltand 121 cp. Cu toate acestea, inginerii BRP au largit injectoarele pentru a mari afluxul de combustibil, au marit presiunea cu aproximativ 10% si sistemul CVT a fost recalibrat prin adaugarea de noi role parghii iar rezultatul este uluitor. Puterea a crescut cu inca 10 cp, insemnand o crestere cu 8% la 7.000 rpm. In industrie, concurenta e lasata mult in urma, astfel. Motorul modelului Polaris RZR XP 1000 EPS dezvolta doar 101 cp, in timp ce in cazul Arctic Cat Wildcat 1000 X EPS vorbim doar de 93cp. Cuplul, de asemenea creste cu 4% fata de motorul turbocharged de anul trecut si cu nu mai putin de 52 de procente fata de cuplul dezvoltat de Polaris RZR XP 1000 EPS. Can-Am Maverick Turbo e primul vehicul din industria powersports echipat direct din constructie cu un motor turbo. Concluzie: nu exista rival pe piata iar principalul competitor se afla la mare distanta.

Trecem apoi la motorul Rotax 1000 R, motorul care inlocuieste anteriorul Rotax 1000 si echipeaza ATV-urile Can-Am: Outlander DPS, XT, XT-P, X mr, Outlander MAX DPS, XT, XT-P, LIMITED si Renegade. Inlocuind precedentul motor Rotax 1000, puterea creste cu inca 7cp, ajungand cu cei 89cp sa fie cel mai puternic motor de pe piata, care doteaza un ATV alaturi de Polaris Sportsman 1000. In ce priveste Outlander 6x6 1000, motorul Rotax 1000 isi pastreaza cei 82 cp initiali, in cazul acestui model imbunatatirile fiind in alte privinte. Noile pistoane si corpul de acceleratie ale acestui motor au fost imprumutate de la Maverick si adaptate pe masura, rezultand cel mai puternic motor al unui ATV, cu un cuplu cu 7% mai mare. In afara de Sportsman 1000, urmatorul clasat e Arctic Cat 1000 XT, cu “doar” 70 cp dezvoltati.

Al treilea motor nou al lineup-ului 2016 il reprezinta motorul Rotax 850 V-Twin, care cu capacitatea de 854cc inlocuieste versiunea anterioara a Rotax 800 de 800cc, fiind prezent pe toate modelele Outlander / Outlander MAX si Renegade din aceasta clasa. Avand doi cilindri in V, ofera o putere largita cu 7cp fata de versiunea anterioara si un cuplu mai mare cu 7%, ajungand la 78cp si devenind lider al clasei, depasind cu un cal-putere motorizarea modelului Polaris Sportsman 850. Ca o comparatie, Kawasaki Brute Force 750 si Suzuki KingQuad 750, altfel membri virtuosi ai clasei 700-850, dezvolta o putere de 50 cp. De asemenea, motorul vine cu pistoane si cap motor imprumutate si adaptate de la Maverick SSV.

A patra noutate din randul motoarelor Rotax ale lineup-ului 2016, cu care canadienii isi consolideaza, de asemenea, pozitia de lideri in industrie, il reprezinta motorul Rotax 570 V-Twin. In clasa 500-600cc, practic nu are rival. Cu puterea dezvoltata marita cu 4%, ajungand la 48cp, cu un cuplu marit cu 9% fata de versiunea anterioara, acest V-Twin racit cu lichid, doi cilindri in V, opt valve si capacitate cilindrica de 570cc, acest Rotax cu pistoane mai lungi nu face compromis nici la viteza, nici la acceleratie. Inlocuind motoarele de 500cc cu acest motor de 570, modelele Outlander L / Outlander L MAX, Outlander / Outlander MAX si Renegade se aseaza in fruntea clasamentului, unde Polaris Sportsman 570 ramane cu 4cp la 44cp, iar mai departe intalnim Arctic Cat 550 cu 39cp si Suzuki KingQuad 500 si CFMoto CForce 500HO cu cate 38cp.

Cele patru noi motoare Rotax construite pentru lineup-ul, care asigura suprematia la toate clasele amintite, sunt completate de celelalte motoare consacrate in lineup-ul precedent, referindu-ne la Rotax 650 V-Twin, de 62cp, de pe Outlander 650 (ramas lider absolut in clasa 600-700cc, luand fata Yamaha Grizzly 700, cu doar 46cp dezvoltati, Arctic Cat 700XR cu 41cp si Honda Rincon 675 cu doar 38cp), Rotax 450 single cylinder, de 38cp (de asemenea lider al clasei 400-500cc, inaintea Arctic Cat 500XR 34cp, Polaris ETX de 30cp, Honda Rancher 420 de 27cp, Yamaha Grizzly 450 de 26cp si Suzuki KingQuad 400 de 25cp).

In concluzie, Can-Am BRP reuseste sa ofere cea mai puternica si performanta totodata motorizare din industrie, indiferent de clasa, asigurand impreuna cu celelalte specificatii tehnice acele modele de ATV si UTV de care au nevoie profesionistii si perfectionistii. Can-Am BRP lineup-ul 2016 ATV si side-by-side va fi in curand disponibil in reteaua magazinelor ATVROM!