Maverick X-3, marele mister al Can-Am BRP pentru vara 2016. Dezvaluirea sa pe 16 august!

Maverick X-3, marele mister al Can-Am BRP pentru vara 2016. Dezvaluirea sa pe 16 august!

Saptamana trecuta, furtuna de lansari de noi produse de la Polaris pentru incredibilul sau lineup 2017 a fost amutita de un teaser video de la Can-Am, pentru un nou model side-by-side, Maverick X-3, sub titulatura “Light will shine from darkness” (lumina va straluci din intuneric). Fireste, intrebarile au inceput sa apara si curiozitatea a nascut speculatii despre ce va dezlantui asupra pietii Can-Am pe 16 august.

De pilda, X-3 la ce se refera? Ar fi denumirea unei noi generatii? Se refera la numarul de locuri sau la numarul de cilindri ai motorului? Numai cei de la Can-Am stiu sigur in acest moment. Cert este ca acestia imping limitele in mai multe categorii si nu este exclus sa fie vorba de actiuni cu adresa directa. Mai concret, schimbul de “replici” Commander vs General, ca exemplu. Numai ca aici adresantul s-ar putea sa nu fie rivalii de la Polaris, ci sa bata mai departe catre Yamaha YXZ 1000R, ultra-sportivul model lansat anul trecut si desavarsit cu varianta SS in aceasta vara.

In mod normal, am putea sa pornim de la faptul ca e vorba de sportivele Maverick, dar care isi pastreaza in versiunile non-competitionale si o valenta utilitara. Insa acest teaser video Can-Am este doar primul, urmatoarele avand supratitluri care fac mult mai multa lumina. “Programul” trailerelor ar fi urmatorul: pe 5 august va fi prezentat asa-numitul “The calm before the Strom” (calmul dinaintea furtunii), pe 9 august ceva care suna a “Shockingly amazing” (foarte socant sau un joc de cuvinte ce ar putea sa indice ca are suspensii deosebite), ca in 15 august sa se iveasca teaser-ul video denumit “Not safe for work” (deloc sigur pentru munca).

De aici, din enumerarea viitoarelor teasere, ar reiesi cele spuse mai sus, ca BRP Can-Am intra pe nisa ultra-sportiva deschisa de YXZ. Care, sa nu uitam, are o motorizare in trei cilindri. Deci deodata acel 3 nu mai vizeaza numarul de locuri, si-asa un aspect deosebit de putin relevant. Caci e putin probabil ca un model prezentat intr-un astfel de aura enigmatica, un Maverick care are in prezent configuratie de 2 si 4 locuri, sa fie definit de numarul de locuri.

Revenind, deci ar fi miscarea mult-asteptata de toata comunitatea entuziastilor sport ai Can-Am, pe care o asteptau de ceva vreme, privind modificarile din ultimii ani pe care Polaris RZR sau Arctic Cat Wildcat si, mai nou, Yamaha YXZ le-au suferit? Nu se pune problema ca Maverick nu si-ar fi facut datoria pana acum in acest segment, dar era vorba despre un update radical sau un nou motiv. Sa fie Maverick X-3 raspunsul?

Din teaser-ul scurt nu sunt foarte multe indicii. Exista o configuratie interesanta a sistemului de iluminare si pentru o fractiune de secunda se intrevede ampatamentul si profilul agresiv al rotilor, ceea ce ar sprijini varianta ultra-sportiva. In rest, nimic relevant.

Dar se pot presupune cateva aspecte: sasiul excelent al Maverick-ului nu va fi modificat, dupa ce s-a investit atata in el, insa pozitia scaunului va trebui sa fie coborata, simultan cu mutarea motorului in partea din spate, pentru sporirea agresivitatii (aruncati un ochi la Wildcat si la YXZ, pentru conformitate).

Pachetul de motorizare trebuie sa fie modificat, daca luam in considerare eventualitatea celor 3 cilindri in linie, insa va exista mai mult ca sigur un motor supercharged, capabil sa duca puterea in vecinatatea a 150 cp. Si acest lucru nu va fi un impediment, deoarece recent am vazut un Spyder custom (ce-i drept) care a fost dotat cu un motor Aprilia RSV Mille care a dus instant puterea V-twin-ului Rotax de 998cc la 143 cp. Un turbocompresor ar putea transforma Maverick X-3 intr-o fiara, cu peste 160cp.

Batalia cu rivalii, in special Polaris, e inclestata si ambele parti sunt foarte determinate. Deocamdata, Polaris si-a aruncat divizia grea ca raspuns la lineup-ul din iunie al Can-Am, insa sa nu uitam ca CEO-ul BRP a facut o promisiune anul trecut potrivit careia la cateva luni, compania va arunca pe piata cate un model off-road nou. Iar momentul se apropie si Can-Am a creat deja suspansul. Si sa nu uitam de potentialul incredibil al echipei de ingineri din tabara BRP.