Lupta anului: Can-Am vs. Polaris
În materie de vehicule side-by-side performante, pe piață se evidențiază în special constructorii Polaris și Can-Am. Eforturile vizibile ale companiei canadiene de a-și extinde supremația se reflectă din plin asupra noului lineup de modele 4x4 offroad. În continuare, vom realiza o scurtă comparație între SSV-ul 2019 Polaris RZR XP 4 Turbo S și SSV-ul Maverick X3 MAX X rs Turbo R din noul lineup UTV Can-Am 2019 , ambele capabile să acomodeze 4 pasageri pasionați de senzații extreme.
În momentul în care au fost lansate UTV-urile Maverick X3 prima dată, Polaris deținea deja potentele și uimitoarele modele RZR Turbo. Cu toate acestea, nu exista niciun competitor direct din partea producătorului din Minnesota pe segmentul de modele 4x4 de 72 inch.
Răspunsul Polaris a venit sub forma lansării lui RZR XP Turbo S cu două locuri. Iar pentru că gigantul din Canada practic deținea nișa de vehicule SSV cu patru locuri cu ale sale modele X3 Max, nu a durat mult până ce americanii să dezvolte și ei noul 2019 Polaris RZR XP 4 Turbo S. Haideți să aruncăm o privire la ambele modele pentru a ne crea o părere despre cât de performante sunt.
Pe de o parte, noul SSV Polaris se bazează pe un motor 925cc, 2 cilindri ProStar Turbo, DOHC cuplat la transmisia Polaris PVT și capabil să livreze 168 cai putere.
Pe de altă parte, Maverick X3 MAX X rs Turbo R „alimentează” nevoia de viteză a entuziastilor offroad prin motorul turbocharged 172 cp, Rotax ACE (Advanced Combustion Efficiency) de 900cc, 3 cilindri, răcire pe lichid, pe injecție, prevăzut cu intercooler integrat și filtru de aer de înaltă performanță Donaldson. Acest motor vine cuplat la transmisia CVT cu răspuns rapid.
În ceea ce privește diferențialul, inginerii Can-Am au optat pentru diferențialul față blocabil cu tehnologie Smart-Lok. Pilotul are la dispoziție în funcție de necesități 4 moduri selectabile de tracțiune 2WD, 4WD cu diferențial față blocabil, 4WD Trail Activ și 4WD Trail. Suspensiile din componența UTV-ului Maverick au ca sursă de inspirație camioanele de curse: suspensie față cu braț dublu A cu 22 inch cursă și amortizoare Fox 2.5 Podium RC2 Piggyback cu bypass și suspensie spate Torsional Trailing X (TTX) cu 22-inch cursa și amortizoare Fox 3.0 Podium RC2 cu bypass.
În schimb, nici de pe modelul 2019 Polaris RZR XP 4 Turbo S nu lipsesc echipamentele superioare cum ar fi suspensia Dynamix. Sistemul controlează și ajustează electronic setările pentru amortizoare „din mers”. Prin urmare, vehiculul se va adapta instant stilului de condus și condițiilor de teren. Sistemul de suspensii față cu brațe duble tip A cu amortizoare moderne Fox 2.5 Podium Internal Bypass cu o cursă de 25 inch este completat de suspensia spate cu bară stabilizatoare și amortizoare Fox 3.0 Podium, cursa de 25 inch.
O particularitate a lui RZR 4 Turbo S constă în dotarea standard cu sistemul Polaris Ride Command.
În cazul vehicului proiectat de Can-Am, garda la sol este de 14 inch, în vreme ce RZR are o garda la sol de 16 inch. Mica diferență este dată de anvelopele 32 inch ITP Coyote extrem de longevive mulțumită structurii în 8 straturi. Can-Am nu este mai prejos având în dotare cauciucuri radiale 30 inch Maxxis Bighorn 2.0 renumite pentru durabilitate.
În concluzie, atât 2019 Can-Am Maverick X3 MAX X RS Turbo R, cât și rivalul său Polaris RZR XP 4 Turbo S sunt două vehicule tip SSV sportive care oferă avantaje competiționale. De exemplu, unul deține tehnologia inovatoare Smart-Lok, iar celălalt și-a clădit o reputație serioasă datorită dezvoltării Polaris Dynamix și Ride Command. Putem spune că sunt, așadar, modelele UTV la care visează orice rider pasionat de viteză si adrenalină!