Can-Am BRP a dezvaluit inca un model nou de UTV: 2016 Can-Am Defender XT Cab
Oficialii Can-Am au promis cate un nou model la fiecare sase luni, in urmatorii patru ani. Asta se intampla in iunie 2015, odata cu lansarea noului lineup 2016 de ATV-uri si UTV-uri, deci prin decembrie ar fi trebuit sa se prezinte cu un nou model. De fapt, s-au prezentat in acest rastimp de noua luni cu mai multe, ultimul dintre ele fiind recent lansat: 2016 Can-Am Dedender XT Cab.
Mai precis, e vorba de un model Can-Am Defender XT HD10 la baza, care a primit integrat din fabrica si pachetul XT Cab, adica o cabina in toata regula, destinata in special celor care-si petrec timpul pe afara, in perioadele reci, fie ca lucreaza, fie ca se distreaza (desi Defender-ul are un pronuntat caracter utilitar).
Inainte de a intelege noul model de Defender, trebuie trecut in revista modelul de baza, HD 10, cu caracteristicile si dotarile sale, apoi se va vorbi si despre pachetul integrat XT Cab. Asadar, Defender HD 10 a fost dotat cu un impresionant, performant si puternic motor Rotax HD V-Twin de 976cc, racit cu lichid, prevazut cu Intelligent Throttle Control (iTC™) cu Electronic Fuel Injection (EFI) si care este capabil sa dezvolte 72 cp si un cuplu maxim la un numar scazut de rotatii, adica 82,7, menit sa asigure o livrare optima. O caracteristica deosebita si important de mentionat ar fi ca la UTV-urile Defender a fost asezat in spatele sasiului, avand ca motivatie reducerea zgomotului, vibratiilor, incalzirii nevoluntare a cabinei, dar si accesul usurat al soferului si pasagerului in si din cabina.
Pro-Torq, adica transmisia de ultima generatie, a fost special calibrata in ideea de a defini caracterul principal de vehicul utilitar al Defender-ului, dotata fiind cu un sistem special de raspuns imediat (QRS – Quick Response System), responsabil de conducerea in regim de viteza scazuta intr-un mod lin, dar si de livrarea imediata a puterii si cuplului in situatii imediate. Protectia electronica a curelei de transmisie (Electronic Drive Belt Protection) monitorizeaza transmisia continua variabila a curelei (CVT) pentru a determina conditiile de traseu si a alerta soferul atunci cand e cazul, in vederea accelerarii sau decelerarii bruste. De asemenea, Defender ofera un nou sistem de tractiune in 4 moduri, selectabile in functie de natura terenului si sarcinile de indeplinit, fiind prevazut si cu traditionalul diferential (auto) blocabil Visco-Lok. Soferul poate selecta intre trei tipuri de conducere: Eco, Normal sau Work, diferentiate de cantitatea de putere si cuplu livrate in mod personalizat pentru fiecare tip de activitate, evident si cu consumuri diferite de combustibil.
Noul model, 2016 Can-Am Dedender XT Cab aduce asadar modelului de baza un pachet, XT Cab, care il transforma practic intr-un nou model, mult mai ergonomic, practic si estetic, retrasand standardele de confort si eficienta in privinta vehiculelor off-road utilitare. Noua cabina se compune din mai multe elemente. Acoperisul are menirea de protectie fata de intemperii, fiind realizat dintr-un material plastic extrem de durabil si rezistent.
Parbrizul de sticla se potriveste perfect intr-o rama fixata in capota, fara sudura, asigurand o etanseitate perfecta dupa prindere (si care poate fi detasat la nevoie, de exemplu in perioadele foarte calduroase) si se poate rabata in trei pozitii diferite. Acest parbriz a fost dotat si cu un kit cu stergator de parbriz, ca dotare standard. Geamul din spate, cu optiune de deschidere prin alunecare, asigura accesul facil la bena, dar contribuie si la ventilatie, dupa caz. Usile integrale, realizate din material dur, sunt dotate cu geamuri actionate electric, de asemenea, in vederea aerisirii. Astfel, toate acestea completeaza o cabina etansa, functionala, cu un deosebit rol in protectia impotriva conditiilor meteo, asigurand o operativitate ridicata in orice moment pentru acest UTV. La acest aspect contribuie si un kit integrat de incalzire, cu 10 surse de ventilatie, care contribuie la incalzirea interiorului cabinei in zilele friguroase sau in noptile de panda la vanatoare.
Noul UTV a fost dotat cu un troliu de mare capacitate, de 2.041 kg, fiind proiectat astfel incat sa ajute la cele mai grele operatiuni. Acesta este actionat printr-un buton situat pe consola, la stanga volanului pentru o usurinta in accesare. De asemenea, modelul are dedesubt un scut de protectie integral, realizat din materiale extrem de rezistente, aparand partea inferioara de obstacolele din teren. Sub pasager se afla un spatiu de depozitare foarte generos, de 21 l, usor accesibil si usor detasabil.
Deocamdata, 2016 Defender XT Cab HD10 va fi disponibil in schemele de culori Intense Red, Pure Magnesium sau deja celebrul outfit de camuflaj Moss Oak Break-Up Country Camo.